بررسی قطعات گوشی
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پيوندهاي روزانه
موضوع : بررسی قطعات گوشی ,

بیشترین تعمیراتی که ما با آن ها مواجه می شویم تعمیر تاچ و ال سی دی های شکسته و ترک خورده است. زمانی صفحه گوشی شما می شکند یا ترک می خورد ممکن است ندانید که واقعا کدام قطعه از تاچ ال سی دی یا نمایشگر گوشی تان شکسته است و نیاز به تعویض کدام قطعه از ال سی دی یا تاچ گوشی خود دارید.

علاوه بر این، افراد زیادی هستند که تفاوت بین ال سی دی، گلس یا صفحه شیشه ای، تاچ اسکرین یا دیجیتایزر را نمی دانند. بنابراین اولین چیزی که نیاز است بدانید ساختار ال سی دی نمایشگر گوشی تان است. در تصویر زیر ساختار کلی تاچ و ال سی دی یک گوشی را مشاهده می کنید.

مونتاژ یا اسمبلی تاچ ال سی دی شامل چه قطعاتی است؟

 

از لحاظ تئوری، مونتاژ یا اسمبلی ال سی دی نمایشگر گوشی از چهار قطعه تشکیل شده است؛ شیشه یا گلس جلویی، دیجیتایزر یا تاچ اسکرین گوشی (شامل کابل فلت نیز می باشد)، ال سی دی(دارای کابل فلت نیز می باشد)، صفحه نور پس زمینه و قاب تاچ اسکرین می باشد.

از کجا بفهمیم کدام قطعه از تاچ ال سی دی شکسته است؟

صفحه شیشه ای جلویی مسئولیت محافظت، مشاهده و عملکرد صفحه نمایش گوشی شما را برعهده دارد. تاچ اسکرین یا صفحه تاچ، لایه شفاف بسیار نازکی است که بین ال سی دی و شیشه یا گلس جلوی گوشی قرار می گیرد. این قطعه ای است که لمس شما را احساس می کند و به عملیات کلیک کردن، زوم کردن و انتخاب کردن روی گوشی پاسخ می دهد.

قطعه یا ورق ال سی دی نیز برای کیفیت صفحه نمایش و واکنش به لمس مهم است و این همان چیزی است که موقع نگاه کردن به گوشی مشاهده می کنید.

از کجا تشخیص بدهیم که تاچ، ال سی دی یا گلس گوشی شکسته شده است تا بدانیم کدام را تعویض کنیم؟

1) اگر گلس شیشه گوشی تان شکسته باشد

 

اگر فقط شیشه یا گلس گوشی تان آسیب دیده باشد، آنگاه روی تاچ و عملکرد صفحه نمایش شما تاثیری نمی گذارد مگر روی چند نقطه ای که گوشی تان ترک خورده است. هنگامی که گوشی از دست تان می افتد و ترک برمی دارد شکستن گلس آن نسبت به حالت های بعدی خوشبینانه ترین حالت است که می توان گفت تعویض کم هزینه تر است.

از کجا تشخیص بدهیم که تاچ، ال سی دی یا گلس شکسته است؟

2) اگر صفحه تاچ گوشی شما شکسته باشد

تاچ اسکرین، لایه شفافی از پلاستیک است که سیگنال لمس ها را می خواند و آن را به واحد پردازشگر منتقل می کند.

اگر تاچ گوشی تان شکسته باشد، عملکرد لمسی گوشی تان از کار می افتد اما هنوز هم می توانید ببینید چه چیزی روی صفحه نمایش تان اتفاق می افتد و خود نمایشگر گوشی تان همچنان بایستی نرمال کار کند.

از کجا تشخیص بدهیم که تاچ گوشی شکسته است؟

3) اگر ال سی دی گوشی تان شکسته باشد

زمانی که LCD می شکند، پانل صفحه نمایش تان دارای لکه های تیره یا ترک های تار عنکوبتی یا هر دو است و ممکن است دیگر چیزی روی صفحه نمایش خود نتوانید مشاهده کنید. اگر صفحه نمایش تان دارای خطوطی در داخل خود می باشد و یا ظاهری شبیه ریختن جوهر دارد پس به احتمال زیاد ال سی دی آن شکسته است. بسیاری از مشتریان دارای گوشی های ال سی دی شکسته وجود جوهر را درون صفحه نمایش های گوشی خود گزارش کرده اند.

چیزهایی که در مورد تعویض تاچ ال سی دی گوشی باید بدانید

وضعیت دیگری نیز وجود دارد که شما هنوز می توانید تصاویر را با یک ال سی دی خراب مشاهده کنید اما صفحه آن بسیار تاریک است.

از آن جایی که ال سی دی زیر گلس و تاچ قرار گرفته اگر افتادن گوشی تان منجر به شکستن و خراب شدن ال سی دی و یا شاید خراب شدن هم گلس و هم تاچ شود در هر حالت از آن جایی که ال سی دی شکسته است باید کل قطعات تاچ و ال سی دی عوض شود.

آیا می توانم فقط تاچ یا فقط ال سی دی را تعویض کنم؟

 

گوشی های آیفون و سامسونگ را در نظر بگیرید، این ها دارای تکنولوژی درون سلولی و برون سلولی برای تولید صفحه نمایش خود هستند که در آن ها پانل تاچ و پانل ال سی دی با هم دیگر ادغام می شوند.

ما می توانیم قاعده کلی این موضوع را از طریق عکس زیر به طور خلاصه شرح دهیم.

نکاتی در مورد تعویض تاچ ال سی دی گوشی

بنابراین وقتی این نوع از تاچ یا ال سی دی ها بشکنند راه معقولی نیست که صرفا تاچ اسکرین یا ال سی دی را تعویض کنید چرا که ال سی دی و تاچ در این گونه تاچ و ال سی دی ها به همدیگر چسبیده اند و برای جدا کردن آن ها از یکدیگر به ماشین آلات حرفه ای نیاز هست. به علاوه این احتمال وجود دارد که با این کار شکستگی بیشتر شود و به ال سی دی آسیب برسد.

تفاوت بین ال سی دی، تاچ و گلس گوشی چیست؟

ممکن است موقع اسمبل کردن یا باز کردن به ال سی دی زیاد فشار وارد شود و ترک بخورد. در این وضعیت ما توصیه می کنیم کل اسمبلی تاچ ال سی دی خود را تعویض کنید.

با این حال، اگر صرفا گلس گوشی تان شکسته است این احتمال وجود دارد که بتوانید صرفا شیشه جلوی آن را تعویض کنید.

در هر صورت، بهتر است برای گوشی خود گلس محافظ شیشه ای با کیفیت یا کاور و کیف چرمی تهیه کنید تا آن را در برابر خطر افتادن، ترک خوردن و ضربه های سنگین در استفاده روزانه محافظت کنید و موقع تعویض گلس، تاچ اسکرین یا ال سی دی شکسته مطمئن شوید که قطعات اصلی و اورجینال را خریداری می کنید.

شما میتوانید پس از خواندن این بلاگ اگر گوشی موبایلتان شکسته یا مشکل دارد برای تعویض قطعات اصل موبایل یا تعمیرات موبایل خود میتوانید به دفتر فروشگاه اینترنتی ماکروتل در تهران مراجعه کنید.لازم به ذکر است که در این مرکز خدمات تعمیرات ایفون به صورت فوق تخصصی و در کمترین زمان ممکن و با بالاترین میزان کیفیت انجام میشود.

 

منبع: macrotel.ir


برچسب : تعمیر تاچ و ال سی دی , قطعات موبایل , تعمیر قطعات گوشی ,
[ شنبه 13 بهمن 1397 ] [ 14:41 ] [ امیرعلی نظری ][ بازديد : 64 ]
مطالب مرتبط
آخرين مطالب ارسالي
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش

موضوعات
بررسی قطعات گوشی
آرشيو
جست و جو